האנטישמיות מרימה ראש \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

שלמה ריזל No Comments on האנטישמיות מרימה ראש \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

האנטישמיות המרימה ראש בבריטניה ובפולין. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס בקריאה לסינים לנתק קשרים עם ישראל והדיווח האיראני על המל"טים האמריקניים שחדרו לאיראן | כתב החוץ, שלמה ריזל לוקח אותנו מסע קצר מסביב לגלובוס | האזינו ליומן החוץ

שלמה ריזל

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבה זמן לא דיברנו עליה, אבל היא כאן, נוכחת ובועטת – האנטישמיות בעולם כמובן.

שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי הוברחה בשבוע שעבר מבית הספר לכלכלה בלונדון בעקבות הפגנה של אנשי שמאל קיצוני ומסוסלמים אנטישמיים שמחו על השתתפותה בדיבייט שהתקיים במקום. באירוע שצולם תועדה חוטובלי מוברחת  למכוניתה בפאניקה על ידי צוות אבטחה תחת קריאות גנאי שמופנות אליה.

שגרירת ישראל בבריטניה: "המפגינים הפלסטינים לא הצליחו להשתיק אותנו"

בשגרירות ישראל ידעו שצפויה הפגנה נגד ההשתתפות של חוטובלי, ולכן נכחו במקום שוטרים וגורמי אבטחה של הסקוטלנד יארד, אבל התמונות האלו מטרדיות.

שר החינוך הבריטי נאדים זאהווי צייץ לאחר האירוע: "זה מאוד מטריד. אני כל כך מצטער השגרירה חוטובלי". משגרירות ישראל בלונדון נמסר: "ההרצאה הייתה מוצלחת והסתיימה. בחוץ הייתה הפגנה בחוץ שאורגנה על ידי תא הסטודנטים האסלאמי והפלסטיני. בשום רגע לא נשקפה סכנה לביטחונה. המשטרה הדפה את האנשים".

בריטניה

ואם הבריטים חושבים שעצימת עיניים מאלימות איסלמיסטית תעזור להם במשהו, יבוא הפיגוע שהתרחש ביום ראשון בעיר ליברפול. עימאד אל-סווילמין, בן 32 פוצץ את עצמו בסמוך לבית החולים ליולדות הגדול באירופה שנמצא בעיר, ואתמול, יממה אחרי הפיצוץ, קבעה המשטרה שמדובר באירוע טרור.

לפי הדיווחים, המחבל ביקש מנהג מונית בשם דיוויד פרי שיסיע אותו לרגל יום הזיכרון הבריטי, במתחם המרוחק מאות מטרים ממקום הפיצוץ. בטקס התאספו כ-1,200 חיילים, בוגרי צבא ובני משפחותיהם של חללים בריטים.

פקקי תנועה וחסימות בדרך ליעד גרמו לטרוריסט לבקש מנהג המונית לנסוע לבית החולים ליולדות ולחנות מחוץ למקום. התקשורת הבריטית דיווחה שנהג המונית חשד בנוסע, קפץ מהמונית ונעל את דלתות הרכב. המחבל נהרג בהתפוצצות, הנהג נפצע קל.

פולין

מאות נאו-נאצים ואנטישמים פולניים הפגינו ביום חמישי שעבר בעיר קאליש שבמרכז המדינה, צעקו "מוות ליהודים" – ושרפו כתב זכויות היסטורי לקהילה היהודית מהמאה ה-13. האירוע הזה, היוצא דופן בבוטתו, נערך ביום העצמאות הפולני והפתיע גם פעילים נגד אנטישמיות. הרשויות המקומיות סופגות כעת ביקורת על שאפשרו למפגן האנטישמי לצאת לפועל.

מי שניהל את אירוע השנאה הזה היה האנטישמי פיוטר ריבאק, שתקף בצווחות את מה שכינה "האספסוף דובר הפולנית" שזומם לטענתו מזימות "נגד הפולנים במולדת שלהם".

עוד אמר ריבאק כי הוא מבטיח "לרדוף את ההמון דובר הפולנית אל ישראל, ממש כמו שעשינו ב-1968". את דבריו על היהודים "אויביה של פולין". ליוו ההמונים בקריאות "מוות ליהודים", הקהל קרא גם "מוות לאויבי המולדת".

חמאס

ומאנטישמים בריטים ופולנים לאנטישמיות המוכרת לנו, זו של חמאס שלובשת ופושטת צורות שונות. בהקלטה המעניינת הזו נשמע סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הפציר בשלטון הסיני לנתק קשרים עם ישראל, שכן לדבריו היחסים בין ישראל לסין יהפכו בסופו של דבר ל"מקור לדאגה ולאיום" על האינטרסים של סין.

סין, רק נזכיר ידועה גם כך כמי שפועלת נגד ישראל במוסדות הבינלאומיים השונים, אולם דבריו של אבו מרזוק מכוונים לשיתופי פעולה כלכליים בין המדינות.

המפרץ הפרסי

והקטע הזה מגיע כבר הישר מהפרץ הפרסי.

על פי דיווחים איראניים במהלך תרגיל שערכו האיראנים זוהו שני מל"טים אמריקניים שחדרו לאזורי הפיקוח והגילוי האווירי של איראן, ומערכות ההגנ"א האיראניים שיגרו מסרי אזהרה ואיום ביירוט. בעקבות זאת, לפי הדיווח, המל"טים סבו על עקביהם.



0 תגובות